קציני הים

לזכרו של ליקים אפשטיין

אליקים (ג'וקי) אפשטיין, רב-חובל

(1999 – 1914) – מס. פנקס ימאי 1330   מס. הסמכה 19

רב-חובל אליקים אפשטיין הלך לעולמו כשהוא בן 85.

נולד בשכונת נווה שלום בתל אביב. בגיל צעיר הצטרף לאגודת הימית "זבולון" ובה החלה הקריירה הימית שלו. את תעודת המלח כשיר הבריטית קיבל ב-1938. בשנת 1942 התגייס לצי הבריטי ושירת באוניה בריטית ומאוחר יותר על אונייה של חברת "עתיד". בשנת 1943 למד בהודו והסמך לדרגת חובל שני. בשנת 1948 התגייס להגנה והיה בין מקימי חיל הים. אליקים פיקד על כלי שייט שונים של החיל, ביניהם אח"י "אילת" והשתתף במבצעים שונים. בשנת 1949 מונה לראש אגף כוח אדם של החיל.
תוך כדי שירות בחיל הים, עמד בבחינות ההסמכה לרב חובל של משרד התחבורה הישראלי, וקיבל תעודת הסמכה מספר 19. בשנת 1950 השתחרר מחיל הים והחל לעבוד בחברת "צים". פיקד על אוניות נוסעים שונות של החברה והתמנה למפקח הטכני שלהם. המשיך לכהן בתפקידי חוף בכירים בחברה.
בשנת 1971 הצטרף ל"חברה הימית להובלת פרי", ופרש לגמלאות עם התמוטטות החברה.
בתקופת הגמלאות היה פעיל באגודה הימית "זבולון", שבה החלה הקריירה הימית שלו, ועסק בטיפוח נוער שוליים.
מתוך "הים, האונייה ועם ישראל" ר/ח הלל ירקוני
אהבתם? שתפו מאמר זה!