צי הסוחר הישראלי
קציני הים

לזכרו של מיכאל איטקיס

מיכאל איטקיס ז"ל, קצין מכונות ראשי

קשה לי לעמוד כאן, ואני מאוד עצוב. אני חבר לעבודה של מיכאל איטקיס. הפלגתי עם מיכאל באונייה לפני שנים רבות, וכבר אז נוכחתי לדעת שמיכאל הוא איש מקצוע חרוץ ושקט. לפני כחודשיים מיכאל בא לבקר בחדרי בקומה ב'. לחצנו ידיים ושאלנו זה לשלומו של השני. מיכאל לא שיתף גם אותי במחלתו הקשה, כדרכו בצניעותו ולא סיפר על מצבו. אולי רצה לדבר איתי על מה שעובר עליו, ולא הבנתי.

מיכאל הפליג כקצין מכונה ראשי על אוניות החברה והיה מוערך הן באוניות והן במשרד. כאשר התחיל לעבוד כמפקח אוניות, שמחתי. מיכאל היה שקדן מאוד, מסודר, מקצועי – וצנוע. הוא שאף לשלמות, ואהב לעבוד לפי הספר. למיכאל הייתה שפה משותפת עם כל רבי החובלים והמכונאים הראשיים הזרים שלנו. בימים אלה חברת צים מציינת 70 שנה להקמתה, וכאשר המנכ"ל אומר "70 שנה לצים בזכות האנשים" – אני בטוח שהוא מתכוון לעובדים כמו מיכאל איטקיס. מותו הוא אבדה גדולה מאוד לצים ולצי הסוחר הישראלי.

למשפחה הקרובה, אשתו והבן – זה כאב גדול, קשה. אני מחבק אותכם…מנחם, שתדעו שתמיד הרוח הטובה של מיכאל תהיה באוויר, רוח של שלמות ישראלית. אנחנו הימאים, בעלי אורח חיים מיוחד, מבינים…מבינים כמה קשה לאשת ימאי, שאומרת – מיכאל יצא להפלגה ארוכה באונייה בים, הוא עוד יחזור…

יהי זכרו של מיכאל איטקיס ברוך לעד…


דברים שנשא שמעון אוזן על קברו של מיכאל איטקיס. פורסם במגזין צים, גיליון  92, ספטמבר 2015, עמוד 54

 

חזרה לרשימת שמות הנפטרים

אהבתם? שתפו מאמר זה!