צי הסוחר הישראלי
קציני הים

גידול צמחים באונייה

קיום צמחים ירוקים על סיפון אונייה בלב-ים באוקיאנוסים הכחולים, תמיד מעורר השראה, מרנין ומזכיר את שלושים אחוזי האדמה שעל פני כדור הארץ.         

צמחים ירוקים על כלי שיט יכול לשפר את המשיכה האסתטית וליצור סביבה נוחה ונעימה יותר עבור הצוות והנוסעים באונייה. נוכחות של צמחייה יכולה לעזור להפחית מתח ולשפר את הרווחה הכללית.

תחושת חיבור לטבע

צילום: שמעון אוזן

כידוע, לצמחים תפקיד חיוני בשיפור איכות האוויר על ידי ספיגת פחמן דו חמצני ושחרור חמצן. הצמחים יכולים לעזור לשמור על איכות אוויר פנימית טובה יותר, זה חשוב במיוחד בחללים סגורים של קבינה באונייה.

צמחים משחררים לחות לאוויר. שחרור הלחות הטבעי הזה עוזר לווסת את רמות הלחות בחלל הקבינה ולנטרל את האווירה היבשה שיכולה להיות רווחת בסביבה פנימית.

צמחים עשויים להיות ידידותיים לאיש צוות שמטפל בהן יום יום.

צילום: שמעון אוזן

שירות לתקופות ארוכות בים, יכול להיות מבודד ולתת הרגשה של ניתוק מהטבע. הימצאות של צמחים על הסיפון אונייה יכול לספק תחושה של חיבור לעולם הטבע, במיוחד כאשר אתה מוקף רוב זמן ההפלגה במי-ים כחולים.

גידול נענע בגשר

גידול נענע באדנית בגשר האונייה לתה של משמרת בוקר, הופך לשיחת היום לאורך כל ההפלגה בקרב אנשי הצוות.

אצל חברות ספנות, מגורי אונייה יוקרתיים עשויות לשלב צמחים כחלק מאסטרטגיית המיתוג שלהן כדי להציע חוויה ייחודית ומשודרגת לצוות האונייה בהפלגות ארוכות במיוחד.

צילום: שמעון אוזן

כאשר בוחנים את היתכנות גידול צמחים על סיפון אונייה, יש לקחת בחשבון גורמים כמו מקום פנוי מתאים, דרישות תחזוקה, זמינות אור וסוג כלי השיט. צמחים מסוימים מתאימים יותר לסביבות פנימיות עם אור מוגבל, בעוד שאחרים דורשים שפע של אור שמש. בנוסף, הבטחת טיפול ותחזוקה נאותים של הצמחים היא חיונית להישרדותם וליתרונות שהם מציעים.

בברכת הפלגה ירוקה נעימה!

אלבום תמונות של צמחים באונייה

 


כתיבה: קצין מכונות ראשי שמעון אוזן, אוגוסט 2023, עבור אתר SeamanPhoto

בשנת 2012, בתחרות צילום של עובדי צים בנושא "מכולות צים במקומות מפתיעים", תמונה שלי, צמח על אדן החלון הפנימי בקבינה באונייה, זכתה במקום שלישי. במגזין צים מספר 86, בסוף החוברת יש מספר דפים עם תמונות מהתחרות ותמונות הזוכים הזוכים.

אהבתם? שתפו מאמר זה!