צי הסוחר הישראלי
קציני הים

משרדי החברה החדשים

היום בקרתי במשכן החדש של משרדי החברה, ומה לומר: התמלאתי בגאוות "צים".

מכתבים לצים

הבניין החדש מפואר ומעוצב בצורה מודרנית ביותר המתאים לשנות האלפיים.

כל המשרדים מרוכזים בבניין יפה אחד, מה שלא כך היה בשנים האחרונות, משרדי אגף צוות-ים ואגף הטכני היו בבניין ישן מאוד וכדי להגיע למשרדים הייתי צריך לעלות בקבוצת מדרגות מוזרות. כל זר שהיה מבקר שם היה מתקשה להאמין שמדובר במשרדי חברת ספנות בינלאומית מצליחה.

היום בהחלט אי אפשר לטעות,  כאשר נמצאים בבניין החדש הנאה, כבר בכניסה רואים את המכולה הגדולה מימין שאומרת למבקר, כאן יש חברת מכולות גדולה בינלאומית.

עיתוי המעבר, אמנם מיקרי, מושלם כל-כך, בדיוק כאשר החברה עברה בשלמותה לידיים פרטיות, דבר זה יכול לסמל התחלת דרך חדשה ברגל ימין.

"אין הווה ללא עבר" – אמירה פשוטה זו תמשיך להזכיר לכולנו את ההיסטוריה המפוארת והעשירה של בניין הקובייה הישן של "צים". מן החלונות על המשרדים, כל נמל חיפה, נמל הבית של אוניות החברה נפרס לפנינו. יכולנו לראות ולהצביע על אוניות החברה בנמל. אפילו כתובת הבניין הייתה קרובה לים, רחוב פל-ים המקביל לרחוב הנמל. זה אומר הכל, כל הלאומיות נשאר ומתאים לעבר.

למיקום הבניין החדש של "צים" יש עדין יתרון על פני המתחרים בעולם. הבניין שמקיף לים וקרוב לנמל הבית של אוניותיה. בכל נמלי המכולות הגדולים בעולם לא זכור, שמשרדיהם הראשיים של חברות ספנות (או עיר נמל) היו במרחק צפייה מהנמל כמו כאן אצלנו.

איחולים שיהי, ב ש ע ה  ט ו ב ה לכולנו יחד עם חברת ספנות "צים", שתמשיך לשגשג ולהצליח בארץ ובעולם בדרכה החדשה.

 


כתב שמעון אוזן, קצין מכונה ראשון, עובד "צים". פורסם בביטאון צים 70, ספטמבר 2004, במדור מכתבים לצים, עמוד 72.

תוכן עניינים
SeamanPhoto BLOG

כתבות נוספות

לוח שנה 2019

בלוח שנה העברי תשע"ט של צים נבחרו תמונות ימיות לאייר את דפי החודשים של לוח השנה. בשנה זו צים יצאה במסע פרסום של חשיפת החברה

קרא עוד »
מפקח אונייה

מפקח אונייה Marine Superintendent הוא תפקיד מקצועי בתעשייה הימית. האחריות העיקרית של מפקח אונייה היא לפקח ולנהל את הפעולות והפעילויות הקשורות לתפקוד בטוח ויעיל של

קרא עוד »
מדחף אונייה

מדחף אונייה Ship Propeller, בלעז 'פרופלור', הוא חלק גדול המשמש להנעת אונייה או ספינה במים. הוא המקביל למדחף של מטוס, אבל הוא פועל במדיום צפוף

קרא עוד »